25 Kasım 2013 Pazartesi

Mientras Duermes - Sleep Tight - Ölüm Uykusu (2011)

Ünlü [REC] serisi ve Fragiles'ın yönetmeni Jaume Balaguero'un Mientras Duermes isimli filmini oldukça merak ediyordum. Sonunda izleme fırsatı buldum. Açıkçası izlemeden önce filmle ilgili hiç bir bilgim yoktu ve hiç bir yorumu okumamıştım. Filmin konusundan kısaca bahsetmek gerekirse; Cesar, asla mutlu olamayan ve mutluluktan tiksinti duyan bir apartman görevlisidir. Zevk duyduğu tek şey ise başkalarının yüzünde üzüntüyü görmektir. Bunu bazen küçük söz ve oyunlarla sağlar, ama bazen küçük üzüntüler ve oyunlar onun için yeterli olmaz. Cesar'ın görevlisi olduğu ve tüm kapı anahtarlarına sahip olduğu bir apartmanda yaşayan hayat dolu genç bir kadın olduğunuzu düşünün. Sizce ne kadar güvendesiniz?


Film orjinal bir kurguya sahip, diğer korku filmlerinden farklı olarak gizemli olayları yavaş yavaş görüp acaba bunları kim yapıyor demiyoruz. Zira yönetmen filmin en başında bize bu '' haltları'' yiyenin kim olduğunu zaten söylüyor. Bu nedenle filmde akıcılığı sağlayan yapanın kim olduğuna dair meraktan çok Cesar'ımızın yapacaklarının sınırına ait bir merak. Filmin geçtiği apartman, yan karakterler ve renkler oldukça etkileyici. Filmin en güçlü yanı ise ''iyi'' bir ''kötü''ye sahip olması. Uzun zamandır böyle rahatsız edici bir karakterle karşılaşmamıştım. Ben Cesar'ı çok sevdim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder